marenkamulder.reismee.nl

De reis

Vandaag was het dan zo ver, eindelijk was de dag aangebroken dat ik naar schiphol toe mocht, emotioneel mn ouders en zus mocht uitzwaaien om vervolgens op het vliegveld te stappen naar Istanbul, waar ik na een stop van 1,5 uur zou overstappen op een volgend vliegtuig die mij naar Kathmandu zou brengen. Althans, dit was de planning....

Zoals jullie misschien al kunnen raden is dit plan niet helemaal gelukt.. Ik heb het gered tot het moment dat ik het vliegtuig opstapte naar Istanbul toe.
´Dames en heren, er zal een vertraging van ongeveer 30 minuten zijn wegens een tijdelijkesluiting van het luchtruim in Istanbul.´ Nou oke, dan had ik nog een uur om over te stappen, dit zou toch moeten lukken. Eenmaal mijn plaats genomen (aan het raam natuurlijk) duurde het wel heel lang. Ben ik nou zo zenuwachitg of duurt het echt zolang? Er begon wat onrust te komen in het vliegtuig, er moesten namelijk meer mensen overstappen op vliegtuigen richtingen Aziè, met name Bangkok.

1 uur na geplande vlucht tijd besloot ik toch maar te vragen of dit geen invloed had op mijn overstap. ´Yes miss, there is a possibility that you dont get your next airplaine..´ vertelde een gebrekkig engels sprekende sterward mij. Oke.. nu ga ik mij toch welzorgen maken. ´dont worry everything is gonna be alright!´ vertelde hij mij. Maar helaas zijn zin hielp mij niet.. echt wel dat ik mij ´worry´ maakte.. Wat moet ik dan doen?!

Een meevaller was dat het vliegtuig er een half uur korter over deed dan de geplande vlucht tijd, ik had dus nog 30 minuten om mijn vliegtuig te halen en dit was te doen volgens het personeel.. Heel leuk en aardig allemaal, maar na de landing duurde het mij toch ook wel erg lang voor dat wij aan een ´slurf´ werden vastgemaakt. Ik weer vragen. ´Yes miss, there is nog place for the plane now, we have to wait.´ Wait? dacht ik, en mijn volgende vlucht dan?!

Bij het verlaten van het vlietuig was het inmiddels 20.45 en mijn vlucht zou om 20.35 gaan, niet gehaald.. balen. Ik zou nu over een uur aan kunnen komen in Kathmandu, maar in plaats van slapen op een veelste kleine stoel in het vliegtuig lig ik nu in een super luxe bed in een super luxe hotel in Istanbul.. Ik vlieg nu precies 24 uur later, ja.. tot morgen avond 20.35 zal ik me moeten vermaken in Istanbul.. Niet helemaal de bedoeling, maar hé goed opgelost Turkish Airlines, klasse!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active